Thursday, March 8, 2012

(GAMBAR) KL Banjir Hujan Lebat 7 Mac 2012

 Ribut petir hujan lebat sangat dari pukul 4.00 petang waktu UIA Gombak menyebabkan seantero Kuala Lumpur termasok Jalan Masjid Jamek,  Jalan Tun Abdul Razak, Kg Baru, Ampang, Kg Attap Maharajalela, Dataran Merdeka, RapidKL Bus, SMART Tunnel yang tak berapa semart hampir lumpuh!


Seorang remaja meninggal dunia selepas tertimbus di dalam tanah di Kg Attap sekitar jam 920 malam tadi.























 

 

45 comments:

  1. tibe2 rase malu nk ngaku sy rakyat Malaysia...sigh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. apasal lak nak malu bangang betol kau ni...
      masa berjaya suka, masa dilanda masalah tak mengaku rakyat malaysia... blah lah kau ni bodoh macam anjing......

      Delete
    2. ntah! nak malu bUat apa?! bukan negara kiTa je yg mengalami masalah mcm ni. negara yg jaUh lebih maju pun lagi teruk mengalami masalah mcm kita.. kuasa Allah xada sapa bole lawan. buka la minda tu kaWan.. jgn jadi katak bwah tempurung sgt.

      Delete
    3. malu x bertempat betul! pfft!

      Delete
    4. Hahahaha.. Dok gelak tak abis, baca reply brader atas ni.. (Tapi, ayat pertama ngan kedua je.. =p)

      Betul la.. Buat apa nak malu.. Banjir.. Bencana alam.. Bukan orang KL dok curah air bebanyak sampai banjir... Simpan2 la malu tu untuk mende lain ek.. =)

      Delete
    5. waklu..tkpayah jadi rakyat malaysia

      Delete
    6. kau ni lgi bodoh dri anjing...hahahaha

      Delete
    7. ko nk malu g jadi rakyat indon ke myanmar ke..
      malaysia x perlu rakyat sampah mcm ko..
      BODOH, BAHALUL..

      Delete
    8. aku malu dgn pembangunan kt Malaysia ni..membangun tu ok tp x terancang..bina bangunan tp sistem pemparitan xbagus...kt kampung ujan lebat xde pn nek air mendadak smpai paras pinggang.ni ujan skejap dh banjir cm hape...xkate pn xngaku..malu je sbb salah manusia.klu bencana alam tu len r cite

      Delete
    9. btol..aku sokong..buang negara je budak x siuman ni..time senang kemain la mengaku "AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA!!!" baru banjir sikit malu nak mengaku..Memang anjing!Pegi la mengaku ko tu warga Bangladesh!!!Shilake!

      Delete
    10. betul gak tu! bilo sonang yo suka.. bilo susah sket nak merapau merepek!! mcmtu pi dok dalam guo lah!

      Delete
    11. mungkin die bkn rakyat mlaysia ..tu sbb die xnk ngku kerakyatan kah3

      Delete
    12. Bukan melayu bodohMarch 8, 2012 at 7:06 PM

      tukar la kerakyatan jepun dan kau akan lagi malu bila dapat tahun jepun kena tsunami

      Delete
    13. yg ko ni melantun2 tak tentu pasal apehal? otak tak center..

      Delete
    14. malu dgn pembangunan malysia??haha..ayat xleh bla..bersyukur la malaysia ade pembangunan..bangga sket..bkn malu..klau nk hrapkan kau yg buat mmg HARAM xde..haha..dah nk jdi cmtu nk buat cmne..slahkn pembangunan mlaysia wat pe?klau x tau pape jgn ckp der..gua malu la ngn prangai lu ni..adoooiii..rase nk tempeleng jer!!!

      Delete
    15. entah2 dia mat bangla kut yg bawak beg sandang hitam kat gambo di atas tu...heeheh

      Delete
  2. subhanallah..sedihnya tgk..thanks for sharing..

    ReplyDelete
  3. Kena musibah tapi kenapa perlu malu dengan Malaysia.. Manusia hanya merancang, Tuhan yang tentukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.. jgn malu nak jadi rakyat Malaysia..

      Delete
  4. Habesla barg2 kat lowyat bzzrt bzzrt kne aer

    ReplyDelete
  5. ntah! nak malu buat ape?! bukan negara kiTa je yg jadi mcm ni. negara yg jauh lebih maju pun ada masalah mcm ni.. sehebat mana pun negara kiTa menangani masalah banjir tapi kiTa tidak akan dapat melaWan kuasa ALLAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maknanya sistem perparitan kita fail laa kak ngah.

      Delete
  6. Gmbr yg ada pakcik sorang 2. Cam rumah Adnan Sempit je...

    ReplyDelete
  7. Inilah masanya utk berfikir dan keluarkan idea utk tangani masalah ini...

    ReplyDelete
  8. bangang ko ni nk malu dgn negara sndiri, ni dugaan dr Allah swt. ko ni migrate jer negara lain.

    ReplyDelete
  9. bodohnye tak pasal-pasal nak malu hahahhaaa

    ReplyDelete
  10. NASIB BAIK SMLM X TENGGELAM KAT PLAZA LOWYAT .... GILER LA.... AKU REDAH GAK VIVA 2 SAMPAI SEREMBAN

    ReplyDelete
  11. Sape yg malu nk mengaku rakyat malaysia, pegi berambus negara ko balik..

    ReplyDelete
  12. apa kena mengena banjir dengan kau malu nak mengaku rakyat malaysia?!pelik2
    anyway, harap tiada berlaku kemalangan jiwa yg serius..

    ReplyDelete
  13. nak malu bia bertempat..huhh!
    stuju dgn ercball samah..kuasa Allah melebihi segalanya

    ReplyDelete
  14. ak rasa bangga ada rakyat malaysia yang mcm ni ,btul ckp dorg yg ni sume kuase allah

    ReplyDelete
  15. Agaknya budak tuh anak PR kot... Tu yg cakap mcm tu tuh...
    Hish....

    ReplyDelete
  16. MALU!!!!!!! bengong tol

    ReplyDelete
  17. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu kecuali mereka sendiri yang mengubahnya. Ni ler kerja puak-puak DBKL yang makan gaji buta! Makan duit saman berpuluh juta sebulan tapi parit dan saliran air x blh buat! DBKL perlu bertanggungjawab kerana cuai, banjir camni blh dielakkan, bukan x blh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu xkne mne nk tau, da bkn main bnyk longkang dgn sistem perparitan DBKL buat, tp msih nk jd..sume tu kuasa tuhan, jgn nk main hentam org lain. Klu rs xbgus, jgn tau komen je, klu komen kne ade solution. Klu stakat komen gne air liur sume pndai der...

      Delete
  18. subhannallah..Allah Maha Besar..setiap apa yg berlaku pasti ade sbb dan hikmahnya..moga kita semua dpt mengambil iktibar dr bencana banjir ni..InsyaAllah..

    ReplyDelete
  19. bodo la kuar statement malu jd rakyat malaysia...wei ni kuasa Allah secanggih mana rekaan manusia xleh lawan kuasa Allah...baik ko ngaku malu jd manusia la

    ReplyDelete
  20. malu la sangat said saidMarch 8, 2012 at 6:32 PM

    salam, malu pada tuhan ada juga makna. malu ngaku rakyat malaysia?? hermmm...

    ReplyDelete
  21. It's not a big issue. If people do not have a blind pride towards their country it's their business. If you want to be proud of your country it's your business also.

    Just don't harm other people and mind your own business, respect everybody's *equal* rights and everything is fine.

    ReplyDelete
  22. teruk gak banjir nih tak sempat tgk berita ingatkan sikit je

    ReplyDelete
  23. Wah, teruk jugak banjir nie... mungkin sistem pemparitan tak begitu mantap eh..

    ReplyDelete

LinkWithin


 
Designer: PutraMalaya for PutraRocker[Dot]Blogspot[Dot]Com All Rights Reserved 2012